środa, 2 listopada 2011

Istria Pula

 Przed wyprawą do Chorwacji nigdy nie słyszałam o mieście Pula .Muszę przyznać,że wyjazd wypalil nam w ostatniej chwili.Na przygotowanie się miałam tylko 2 dni. Zdążyłam  zaczerpnać troszkę wiedzy z internetu i zakupić przewodnik. Ten ostatni czytałam już w drodze.Szukałam miejsc z zabytkami rzymskimi.I tak odkryłam Pulę. Mieści się ona na południu Istrii. Jadąc wzdłuż tego pięknego półwyspu mijamy winnice obwieszone sporymi już gronami.Tamtejsza ziemia ma niezwykły brązowoczerwony kolor.Nigdzie takiej nie widziałam.

   Pula to dawna kolonia rzymska czego dowodem są liczne zachowane budowle z tego okresu (amfiteatr, łuk triumfalny, świątynia Augusta).Mnie najbardziej interesuje amfiteatr.Zaopatrzona w przewodnik udaje się na zwiedzanie.Z parkowaniem nie mieliśmy żadnych problemów.Stajemy 20 m od amfiteatru.Mamy taki widok

  Amfiteatr stoi na wzgórzu.W środku jest kumulacja ciepła. Odczucie to co najmniej 40 stopni.Meczę się okrutnie.W tej chwili w Arenie odbywają się koncerty i festiwale.Trafiliśmy na rozstawianie sceny.
    Za panowania Wenecjan wywieziono część trybun do Wenecji.Prawdopodobnie jest z nich zrobiona ulica.
 I pomyśleć ,że kiedyś odbywały się tu krwawe walki i setki ludzi straciły życie!
 W podziemiach znajduje się muzeum

                       COLA Z BIEDRONKI ZWIEDZA ŚWIAT!
Brama wjazdowa do miasta z czasów rzymskich
Ten ktoś pozuje mojej córce.Zrzęda nie dała mu ani grosza(kuny)
Wyrażnie czuć wpływy weneckie


8 komentarzy:

  1. Chciałabym kiedyś wysłuchać koncertu w takim otoczeniu starożytnego teatru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie. Podoba mi się taki klimat. A amfiteatr jak ... małe Koloseum ;-)?

    OdpowiedzUsuń
  3. Guciamal: Koncert był następnego dnia , niestety my byliśmy w Puli tylko jeden wieczór.Z tego co wyczytałam na tablicy przed amfiteatrem koncerty różnego rodzaju odbywają się tam bardzo często.Klimat musi być niesamowity.

    OdpowiedzUsuń
  4. ASIU;Amfiteatr to taka z 3 razy mniejsza i skromniejsza wersja Koloseum.Ja uwielbiam klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam,że Pula to piękne miejsce. Możesz to potwierdzić czy na dłuższy pobyt wybrałabyś inne miejsce w Chorwacji ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Pula jest bardzo ładna.Morze jest prawdziwie lazurowe.Ja jednak na dłuższy pobyt bym wybrała inne miejsca.Np Split , Dubrownik czy wyspę Krk.O Chorwacji jeszcze napiszę.Ja osobiście trafiłam na ośrodek z obrzydliwym zarosniętym morzem coś a'la jezioro z wodorostami.było to w miescie Umag.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pula jest fajna, ale na Istrii i tak najpiękniejszy Rovinj

    OdpowiedzUsuń
  8. Pula to jedno z ciekawszych miast w Chorwacji. W przypadku atrakcji, na https://istria.pl/ na topie jest łuk Sergiusza i świątynia Augusta - byliście tam?

    OdpowiedzUsuń