czwartek, 23 lutego 2017

Post jeszcze zimowy

Zima już chyba za nami :).Plusowe temperatury i lejący wręcz czasami deszcz skutecznie zmyły śnieg. Jednak jeszcze kilka dni temu było zupełnie inaczej. Dominującym kolorem w przyrodzie był biały  chociaż czasami widać już było na ziemi wodę.Ja po zimie czuje się  jak wymięty papierek , czuje ze moje nogi  są ciężkie i mam wrażenie ,ze każda wazy ze sto kilo. Tym bardziej wiec nie zważając na pogodę trzeba się rozruszać.Fajnym miejscem na niedzielny spacer są wzgórza za Kołodnem. Pisałam już o nich wielokrotnie ale bardzo lubię tam wracać. Mozna się trochę przyjemnie zmęczyć ,a przy okazji podziwiać urocze widoki.
Do Kołodna jedziemy lasem przez Cieliczankę. Zauważyć tu można ,ze po wichurze z czerwca okrutnie ucierpiał tu drzewostan i widać dużo łysych polan. Na leśnej drodze pusto. Mijamy jedynie osławiony już model roku 2017 ,pogromce limuzyn rządowych i zapewne nowy samochód Bonda - czerwone seicento.
Zostawiamy nasze niemodne auto w Kołodnie , bierzemy kijki i w drogę pod gore. 


Po czerwcowej wichurze widac jeszcze lezące drzewa

Jest jeszcze dużo śniegu

I w gore


Na śniegu widać cale mnóstwo śladów zwierząt. Oprócz  raciczek widzimy tez ślady psowatych. Na mysl przyszły mi wilki. Miałam okazje widzieć je kiedyś kilka kilometrów stad. Jednak to raczej  psy . Niestety po tropach bardzo trudno jest odróżnić tropy wilka od dużego psa.




I dalej w gore 

























Na gorze na chwile wchodzimy na wieże widokowa. Tutaj zima ma się dobrze jest lód i przenikający wiatr. Wędrujemy dalej . Przecieramy szlak robiąc pierwsze ludzkie ślady. Tych zwierzęcych jest mnóstwo.







4 komentarze:

  1. Dobrzej jest wyjść z domu na spacer, a jeszcze jak się ma takie piękne tereny blisko domu to wielkie szczęście.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne spacer, aż mi zapachniało lasem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też masz blisko warto podjechać do Kołodna czy Królowego Mostu i podejść do wieży widokowej . Tylko wiosną na pewno będzie piękniej i przyjemniej. pozdrawiam :)

      Usuń