niedziela, 28 czerwca 2015

Dwa słońca na niebie czyli zjawisko optyczne Parhelion

Korzystając z pięknej pogody postanowiłam udać się na łąki za lasem .Chciałam uwiecznić piękny zachód słońca. Kwiatki ,rzeka i świecąca kula na niebie miały być uroczą scenerią sesji zdjęciowej.
   Zanim jednak doszłam na miejsce (,a jest to pewnie z dwu kilometrowy kawałek ), na horyzoncie pojawiły się szare chmury . Łąka też okazała się mało kwiecista.Dodatkowo na samym środku zaplanowanego terenu stał jeep. Jednym słowem klapa!
   Wracałam do domu wzdłuż ściany lasu .W pewnej chwili jak spod ziemi  wyrósł przede mną koziołek.Popatrzyliśmy chwilę na siebie i za chwilę zwierzęcia już nie było.
 Odwróciłam się jeszcze w stronę zachodu . A na niebie widniały dwa słońca! Jedno mniejsze ,a po jego prawej stronie te prawdziwe większe. Te piękne i niezwykłe zjawisko zwane jest parhelionem. Powstaje w wyniku załamania się promieni słonecznych na kryształkach lodu występujące w formie sześciokątnych płytek opadających w formie sześciokątnych płytek podobnie jak opadające liście (Wikipedia)
  Do domu wróciłam całkiem ,całkiem usatysfakcjonowana.


4 komentarze: