niedziela, 24 czerwca 2018

Klasztor Hieronimitów- Belem _Lizbona

 Będąc w Lizbonie punktem obowiązkowym  jest zabytkowa dzielnica Belem. My udajemy się tam tramwajem. Niestety nie tym zabytkowym ponieważ te jeździły bardzo mocno zapchane ,a ich trasa była dużo dłuższa. My mieliśmy tylko kilka godzin i zależało nam na czasie. Zapewniam ,że podróż zwykłą komunikacją miejską jest również ciekawa. Polecam kupienie za 6 euro biletu na wszystkie rodzaje komunikacji na cały dzień. Ja zajmuje miejsce przy oknie i chłonę nowe dla mnie widoki za oknem.
  Nasze zwiedzanie zaczynamy od niesamowitego Klasztoru Hieronimitów. Budowla jest piękna ,ogromna i robi na mnie wielkie wrażenie. Zbudowana w I połowie XVI wieku łączy  gotyk i renesans tworząc styl manueliński.Był to wyraz dziękczynienia za szczęśliwa wyprawę Vasco da Gamy do Indii. budowa klasztoru w dużej mierze została sfinansowana z zysków handlu przyprawami sprowadzonymi z basenu Oceanu Indyjskiego.


  








  Obowiązkowo trzeba wejść do środka ! To co widzimy z zewnątrz jest niczym przy tym co znajduje się we wnątrz. Wejście do katedry jest bezpłatne ale już za zwiedzanie krużganków zapłacimy około 10 euro. W czasie naszego pobytu kościół był zamknięty dla zwiedzających. Odbywał się tam bowiem ślub. Ciekawa jestem czy każdy obywatel może tam wziąć ślub czy to impreza vip?



  Krużganki to miejsce do odpoczynku i medytacji mnichów. Gdy tam weszłam dosłownie oniemiałam z zachwytu. To jest tak piękne miejsce ,że nie mogłam wprost nasycić się jego urodą. Zobaczcie sami;














    

















Udało się też zrobić kilka zdjęc zamkniętej w ten dzień katedrze z góry. Chwilkę obserwowałam początek ceremonii ślubnej.





Pełni wrażeń udajemy się na dalsze zwiedzanie Belem. Ale o tym już w innym poście...
Więcej informacji  znajdziesz tu  http://infolizbona.pl/klasztor-hieronimitow-w-lizbonie-belem-dojazd-ceny-biletow-przydatne-info-i-zdjecia/


4 komentarze:

  1. Niezwykle piękna budowla. Świetnie ją nam przedstawiłaś. Zdjęcia zapraszaj do zwiedzania. Może kiedyś?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia i tak nie odzwierciedlają całej urody tego miejsca. Na żywo wrażenie dużo większe ! Polecam ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ten klasztor zawsze robił na mnie ogromne wrażenie.
    Jest przepiękny, jak zresztą cała Lizbona /chyba/ bo jeszcze tam nie byłam:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lizbona jest na liście moich marzeń!!!! Cudna architektura.

    OdpowiedzUsuń