wtorek, 19 lutego 2013

Spacerkiem po Białymstoku

Białystok to moje miasto rodzinne. Tutaj się urodziłam ,wychowałam i mieszkałam przez pierwsze dwadzieścia lat mojego życia Nic dziwnego więc ,że jestem z tym miejscem związana.. Zawsze wracając gdzieś z głębi Polski lub zagranicy mijając Warszawę gdzieś za Ostrowem Mazowieckim oddycham głębiej uff nareszcie jestem u siebie .Jeśli to noc wypatruję łuny świetlnej nad Białymstokiem.A widać ją z bardzo daleka.
   Białystok po wojnie był drugim po Warszawie najbardziej zniszczonym miastem w Polsce.Na całe szczęście dźwigną się odbudował i ciągle się rozrasta.
    Dzisiaj pokaże Wam ulubione miejsca spacerów białostoczan.
Pałac Branickich-dziś siedziba Akademii Medycznej 
Rzeżby przed Pałacem Branickich

Jeszcze młodziutkie nasadzenia przed pałacem.

Rekonstrukcja altany Branickich

Na szczycie budynku herb Branickich

Wolny dzień więc przed Pałacem Branickich tłumy

Białostockie Planty 
Jeden z wielu kwiatowych  kobierców   oddali fontanna

Fontanna -w okresie letnim kolorowa. Dodam tylko ,że ta sama fontanna jest w poście o starych zdjęciach. Na jej tle stoją żołnierze radzieccy.

Tłumy na alejkach parkowych

Białostocka Fara. Patrząc z loty ptaka ma kształt krzyza

Białostocka Fara


Nasz Bohater Narodowy Józef Piłsudski.Autentycznie był w tym miejscu w Białymstoku

Fontanna n a Rynku Kościuszki

Rynek Kościuszki. W tym miejscu na rozstaju dróg powstał Białystok


W bardzo licznych kawiarenkach tłumy.Polecam Pijalnie Czekolady

Cerkiew Świętego Mikołaja ,a w oddali mój kościół parafialny św Rocha tzw Biały

Pałac Branickich z drugiej strony


Brama wjazdowa



A po spacerze herbatka oczywiście na podwórku 


14 komentarzy:

  1. śliczne zdjęcia i widoki pozdrawiam serdecznie życząc miłego wieczoru i dobrego humoru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za ciekawy spacer po Białymstoku, dzięki Tobie mogą trochę bliżej poznać to miasto.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Agnieszko, prześliczne zdjęcia. Zafundowałaś mi wspaniały spacer.
    Tak się cieszę, że poznałam jedno z piękniejszych polskich miast.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda że tak daleko, może kiedyś uda się w realu ;), a póki co wyczerpujący spacer zafundowałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety daleko.Mam tylko ,że za mocno się nie zmęczyłaś?Pozdrawiam

      Usuń
  5. To też moje miasto. Wiele ulic tam zdeptałam. Zawsze jadę tam z uśmiechem. Spędziłam tam studia i kilka lat po. Zawsze chciałam tam mieszkać, ale jakoś nie wyszło. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie by już nikt na siłę nie zmusił do mieszkania w mieście.I to nie tylko w Białymstoku.Dobrze przyjechać na chwilę ,ale mieszkać poza miastem.Pozdrawiam

      Usuń
  6. Dawno temu odwiedziłem prawie wszystkie pokazane miejsca. Ładne miasto, warte zwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz Białystok bardzo się zmienił. Ma prężne władze, które dbają o wygląd i rozwój miasta.Główny rynek bardzo się zmienił.Pozdrawiam

      Usuń
  7. Braniccy - Bardzo wpływowy ród na Podlasiu. W Białym już dawno nie byłem i nie zapowiada się ,że szybko będę, dlatego bardzo Ci dziękuję, że zamieściłaś ten temat. :)
    Foty przeurocze!
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od Ciebie Białystok to dobry kawałek drogi.Bardzo mi miło ,że fotki się podobały.Pozdrawiam

      Usuń